בעילה אסורה בהסכמה מה זה אומר?

close-up-portrait-of-love-teenager-couple-together-2022-09-26-19-00-35-utc (1)
תוכן עניינים

לעיתים אנחנו נתקלים במגוון ביטויים בתחום המשפטי שאנחנו לא יודעים את ההגדרה המדויקת עבורם או לא יודעים להבדיל ביניהם. בעילה אסורה בהסכמה הוא אחד מהביטויים האלו. המונח "בעילה" מתייחס למצב בו מוחדר איבר גוף או חפץ לגופה של אישה. מתי מדובר בבעילה אסורה אבל בהסכמה? באחד מהמקרים הבאים. אישה מעל גיל 14 אבל מתחת לגיל 16, שאינה נשואה למי שמבצע את "הבעילה", או, אישה מעל גיל 16 ומתחת לגיל 18, כשסיטואציית הבעילה התקיימה במצב של ניצול יחסי המרות / התלות / חינוך או השגחה מצד הבועל, או במצב בו ישנה הבטחה שקרית לנישואים. אישה שעברה את גיל 18, והבעילה בוצעה במסגרת ניצול של יחסי שירות, מרות או עבודה, או במקרה בו הבועל הציג עצמו כפנוי בעוד הוא נשוי.

מתי לא מדובר במקרה של בעילה אסורה בהסכמה?

אם שני הפרטים ביחסים של חברות, שניהם בגילאי הנוער וההפרש גילאים בינהם אינו מעל 3 שנים, והנערה עברה את גיל 14 והיא מתחת לגיל 16, לא מדובר בעבירה. המקרה השני הוא במקרה בו נערה מתחת לגיל 14, במקרה כזה, מי שבועל אותה מוגדר על פי חוק כאנס, גם אם המעשה נעשה בהסכמה של שני הצדדים. הגדרה נוספת בחוק מתייחסת למצב בו החדירה המבוצעת אינה לאיבר המין הנשי, אלא לאיבר גוף אחר או החדרה של איבר מין לפה. במקרים מסוג זה מדובר על פי חוק במעשה סדום. כמובן שבמקרה ואתם חלילה מעורבים בתקריות מהסוג הזה, מומלץ תמיד להתייעץ עם עורך דין, בין אם מדובר בצד המואשם או המאשים. אם לדוגמה אתם מאיזור הצפון, תוכלו לחפש עורך דין פלילי בחיפה המתמחה בתחום ולהתייעץ עימו.

מה עושים במצב של בעילה אסורה בהסכמה?

כאשר מדובר במצב של בעילה אסורה בהסכמה כמו למשל במסגרת שירותים במשטרה או בצבא, כאשר מפקד עם דרגה בכירה מנצל את הפקודה שלו, הדבר מעיד על חוסר שיוויון בכדי להשיג טובות הנאה, או כאשר מדובר ביחסי מעביד עובדת, או מטפל מטופל מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי הפועל בתחום. תפקידו של עורך הדין הוא להבין את מה שקרה ולסייע לך לקבל החלטות נכונות בהתאם למצב. חשוב לפנות לעורך דין שמייצג נפגעות עבירות מין והטרדה מינית, כדי שהתהליך התבצע בצורה שקופה, מקצועית ויעילה.

הבת שלי בת ה-13 מקיימת יחסים עם גבר בן 25 מה עליי לעשות?

אם הקשר הוא קשר מיני, זוהיא הפרת חוק מאוד חמורה והדבר נחשב על פי חוק לבעילה אסורה בהסכמה. במסגרת החוק צפוי לאותו גבר עונש מאסר ותשלומי פיצויים גבוהים מאוד. מומלץ במקרה כזה גם כן לפנות לעורך דין מקצועי שייעץ לכם מה לעשות במקרה כזה.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את: